zaterdag 11 april 2015

Brussen


Het was gisteren internationale brussendag (broers en zussen van personen met een handicap)  zag ik bij Lotje&co. Ik had een paar jaar geleden nog nooit gehoord van het woord brussen of brusje gehoord.
Maar inmiddels is het me geheel vertrouwd, en weet ik vooral maar al tegoed wat de waarde ervan is.
Romy had het wat dat betreft niet beter kunnen treffen! 2 grote broers. En wat voor!
Een die altijd voor haar klaar staat, engelengeduld heeft, alles voor haar doet en daar ook echt van geniet. Maar ook streng tegen haar kan zijn (terecht hoor, ik kan daar nog wel wat van leren...)
En eentje die met haar lekker gek en wild doet, momenten waarop haar handicap nooit een belemmering lijkt te zijn. Gewoon op hun manier stoeien , tikkertje , verstoppertje...
Hij kan haar altijd aan het lachen maken, en ze kunnen ook gewoon lekker ruzie maken, net zoals alle broertjes of zusjes.
Soms denk ik wel eens, vraag ik niet te veel van de jongens. Want ja , het is toch vaak "wil je dit of dat even voor Romy pakken boven?" , of  "kan je even op je zusje letten terwijl ik dit of dat doe? "
Maar ja , het hoort er nu eenmaal bij. Ze hadden haar voor geen goud willen missen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten