woensdag 8 juli 2015

Droom

Een meisje rent langs me heen de hoge duin op. Ik sjok zwetend de hoge trap op.  Het meisje staat inmiddels bovenaan de duin. 'Mama, ik zie de zee als eerste, ik heb gewonnen!' Ze draait zich naar me om. Het is Romy. Samen rennen we naar beneden, de duin af, daarna door het mulle zand wat langzaam steeds harder wordt, helemaal tot aan de zee. We springen over de golven net zo lang totdat onze kleren helemaal doorweekt zijn. 

"Mama ga je mee de zee in?" Ik schrik wakker van een stemmetje naast me. Mijn ogen moeten even aan de felle zon wennen. Dan zie ik een lief snoetje naast me. "Mijn emmertje is al bijna vol, kijk maar!" Trots laat Romy haar emmer vol schelpen zien. Ze heeft heerlijk naast me schelpjes zitten zoeken. Zittend op een handdoek want het kruipen door het schelpjeszand doet zeer aan haar knietjes.

"Nou Romy, jij hebt wel hard gewerkt!" zeg ik terwijl ik haar optil "we zullen eens lekker af gaan koelen in de zee!" Ze slaat haar armpjes om mijn nek. De zilte zeelucht wordt vermengd met de geur van Romy's zonnebrand. "Gaan we over de golven springen?" zegt Romy en ze kijkt me vragend aan. "Natuurlijk liefje, geen golf is te hoog voor ons!"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten