vrijdag 1 maart 2019

Carnaval op rolletjes

Tot nu toe bleef Romy liever thuis met carnaval. Ze vindt de muziek verschrikkelijk, de drukte super irritant en de polonaise kan ze toch niet. Dit samengevat in de woorden `Ik haat carnaval!´

Ik snap het ook wel. De school viert het altijd in het buurthuis, waar alle klassen door elkaar heerlijk los kunnen gaan. Maar de kans omver te worden gelopen is voor Romy dan wel erg groot. En in haar rolstoel zou ze alleen maar tegen billen aankijken. Met alle begrip van school zit Romy die dag altijd lekker thuis op de bank. Vaak wel als elfje of poes, want verkleden is natuurlijk wel leuk!

Maar dit jaar is het anders. Haar beste vriendin is vandaag jarig en viert het op school tijdens carnaval. Dat kan ze natuurlijk niet missen. Daar moet ze bij zijn! Dus als oplossing hebben we de rollator versierd en gaat ze zo de drukte in. Ik was er graag bij geweest om te helpen. Maar ze wil me er niet bij hebben. Ze wordt groot en wil haar eigen gang gaan. Zonder altijd maar je moeder in de buurt. Heel gezond natuurlijk. Maar in dit soort situaties soms wat lastig.

Gelukkig begrijpt de meester dat als geen ander. Hij heeft de klas gevraagd rekening te houden met Romy en mij beloofd me te appen als hij ziet dat het echt niet gaat. Dat gaat helemaal goed komen.

Dus vanochtend zat ik al heel vroeg wafeltjes in het haar van mijn candygirl (de tijd van poesjes en elfjes is voorbij) te maken en leverde ik haar af bij Meester Kikker. Ze zal misschien heel de vakantie nodig hebben om bij te komen, maar ik hoop dat ze flink gefeest heeft! En wie weet wil ze volgend jaar wel weer!







2 opmerkingen: