vrijdag 13 maart 2015

held in bad

Vandaag gingen we met de hele klas naar het poppentheater Muzipo. Omdat alle kindjes net niet in de bus pasten, reed ik met Romy en twee vriendinnetjes zelf met de auto. Dat is ook wel wat handiger met de rolstoel. En een voordeel is dat wij er veel eerder zijn en lekker rond kunnen neuzen in het leuke theatertje. Romy en haar vriendinnetjes mogen zelf het loket beheren  en spelen met de kaartjes en kassa.



Als de rest van de klas er is, gaan we naar boven waar de voorstelling zal zijn. Er is geen lift dus ik til Romy de steile trap op, gelukkig hebben ze wel een heerlijke stoel voor Romy klaargezet. Romy kan prinsesheerlijk van de voorstelling "prinses Belletje en Aad spagaat" genieten. 


Deze gaat over een meisje dat eigenlijk niet in bad durft, maar als in haar fantasie haar knuffel kikker Aad in bad springt en verdwijnt , moet ze hem natuurlijk achterna. Samen beleven ze allerlei avonturen in de zee, zelfs met een spannende haai! Gelukkig loopt het goed af en mag ze uiteindelijk frisgewassen haar mooie prinsessenjurk aan.


Romy heeft ontzettend genoten maar als we daarna naar de naastgelegen  kinderboerderij en speeltuin gaan zie ik haar goede humeur snel verdwijnen. Ik doe nog wel mijn best er iets gezelligs van te maken met een demonstratie rolstoeldansen, maar dit soort dingen vindt Romy gewoon niet leuk. Vanuit je rolstoel is dat 
natuurlijk ook een stuk minder. In de speeltuin kan ze niets, en van de meeste dieren op de kinderboerderij is ze toch allergisch.  Daarbij krijgt ze het ook nog eens ontzettend koud van dat stilzitten. Gelukkig ziet de juf het ook en zegt ze dat er nog best plek is voor Romy's vriendinnetjes in de bus, zodat wij gewoon lekker naar huis kunnen gaan. Opgelucht kijkt Romy me aan, en we vertrekken snel naar huis. 

Weer lekker opgewarmd en uitgerust beginnen we een uur later aan de fysio. Helaas is er niks met Romy te beginnen. Ze luistert niet, is dwars en ze krijgt op een gegeven moment als ik haar kroeltje even ergens anders leg, omdat ze steeds haar duim in haar mond steekt, zelfs een ontzettende boze driftbui. Met gillen en alles erop en eraan. "Het is de ergste dag van mijn leven!" Er komen zulke overdreven dramatische zinnen uit haar mond, dat ik me ter plekke voorneem dat er hier in huis een verbod komt op die verschrikkelijke overdreven amerikaanse tienerseries op Nickelodeon!  Ik houd me maar wat afzijdig want alles wat ik zeg maakt het alleen maar erger. Miriam gaat onverstoorbaar met haar door. Van kwaaiigheid zet Romy wel maar liefst 20 stappen los. 
Maar niemand die er echt van geniet. 

Ik vraag me af of het nu door de frustratie van de ochtend komt, of wordt ze misschien therapie-moe, of heeft ze gewoon even een boze bui? Wie zal het zeggen. 

Gelukkig is Romy even later gewoon weer ons vrolijke meisje. En als ik haar 's avonds naar bed breng , stel ik voor om nu eindelijk weer eens in bad te gaan. Ik had gedacht dat ze het spannend zou vinden na zo lange tijd, en was er nog niet eerder over begonnen. Het douchen vindt ze namelijk ook heel leuk, zeker nu ze dat weer lekker op haar knietjes kan. Maar nu dat mooie poppentheater ook over in badgaan ging, dacht ik dit is een mooi moment ervoor! Wat blijkt... Romy is alles behalve bang! Ze zit gewoon heerlijk op haar knietjes in bad, ze is niet bang om om te vallen . Wat heerlijk! Wel gaat ze uiteraard het verhaal van Belletje en Aad helemaal naspelen. En ik zit eersterangs. De spetters vliegen om mijn oren. Romy speelt het helemaal perfect na, wat een talent. Is haar gevoel voor drama toch nog ergens goed voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten