vrijdag 27 februari 2015

hakuna matata

Romy heeft de lente in haar bol! Als ik met Romy in de rolstoel naar Revant loop schijnt het zonnetje lekker in ons gezicht . Romy gooit haar armen wijd in de lucht en begint keihard HAKUNA MATATA van de lion king te zingen... "Je hebt geen zorgen, zorg maar dat je geniet...." Het blijft een mooie tekst! Ik ga lekker uit volle borst meezingen. Mensen fietsen lachend voorbij, maar dat kan ons niks schelen.




Als we bij het bruggetje aankomen zien we twee eendjes in het water zwemmen. Gelukkig hebben we brood meegenomen. Romy doet flink haar best om elke eend evenveel te geven, maar dat valt niet mee, de eenden zijn enorm fel. Misschien hebben ze ook al wat last van de aankomende lente die in de lucht hangt.
Door die grappige eenden zijn we een beetje de tijd vergeten en komen we iets te laat bij Inge aan. Maar Romy doet wel enorm haar best. Het los staan gaat steeds beter. en het lopen gaat ook weer goed. Al draait ze haar linkervoet wat ver naar binnen. Ik heb het gefilmd, maar Romy schreeuwt heel de tijd "NIET FILMEN, NIET VOOR MIJN BLOG!!" ....dus... ze wordt het een beetje beu geloof ik. Maar volgende keer zal ik het eens opnieuw proberen.

Verder is Romy wel ontzettend aan het genieten van de ervaringen met haar "nieuwe lichaam". Ze kan misschien nog niet alles wat ze eerst kon. Maar er zijn al wel andere dingen, die ze eerst bijvoorbeeld niet kon. Zo is met je benen over elkaar op de bank zitten voor ons iets doodgewoons, voor Romy is dit een totaal nieuwe beleving. Zo heerlijk meisjesachtig. en ze lijkt zo groot ineens. Kijk haar maar eens stralen...


Ze kan ook al een beetje in kleermakerszit zitten, maar dat vind ik nog niet zo verstandig dus dat moedig ik maar niet echt aan. Het fietsen gaat ook steeds beter en daar geniet ze dus ook met volle teugen van.


Wat fijn dat alles zo goed gaat! En dan nu nog het allermooiste nieuws...voetjes friemelen is weer een genot!! En dat hebben we geweten....Iedereen hier in huis is de klos, zodra je bij haar komt zitten vraagt ze met haar liefste stemmetje "ah wil je even mijn voetjes friemelen?" , als dat niet genoeg is, zet ze nog even haar puppy ogen op. Ach ja , ze heeft nog wat in te halen. En als je dan bezig bent, zucht ze genietend en zegt met haar duim in haar mond "dit is pas echt hakuna matata!"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten